Γιατί μου αρέσει ο Διαδραστικός Πίνακας όταν κάνω μάθημα;

Τα παιδιά είναι από τη φύση τους περίεργα και θέλουν να είναι καλύτερα κάθε φορά για αυτό και στη δική μου τάξη οι μαθητές μου είναι αυτοί που συνεισφέρουν περισσότερο και μαζί μοιραζόμαστε το τι σημαίνει διδασκαλία με συμμετοχή όλων.

Το μήνυμα που παίρνω και εγώ σαν εκπαιδευτικός είναι ξεκάθαρα αυτό: Το ενδιαφέρον τους για το αντικείμενο σιγά-σιγά εξαφανίζεται μαζί με τα εξωτερικά κίνητρα που έχουν, να πάρουν δηλαδή ένα πτυχίο ή να βρουν δουλειά στο μέλλον ή να περάσουν στο πανεπιστήμιο.

Περιμένουν όμως η εμπειρία τους από το μάθημα να αξίζει το κόπο και σχεδιάζουν από μόνοι τους το τι θέλουν να ακούσουν ή να μάθουν άσχετα από τα βιβλία, εξετάσεις και βαθμούς. Ένα ανοιχτό μοντέλο μάθησης είναι μια σοβαρή υπόθεση.

Ο καθηγητής γίνεται σύμβολο -αρχηγός της αποστολής- και φεύγει να εξερευνήσει με τους μαθητές του τον κόσμο πέρα από τους τοίχους της τάξης. Ο καθηγητής από απλά δάσκαλος στον 21 αιώνα μετουσιώνεται σε δάσκαλο του 21 αιώνα και βλέπει το κάθε μαθητή του σαν μια οντότητα με απεριόριστες δυνατότητες έτοιμο να ρουφήξει τις γνώσεις, αρκεί να του αρέσει να ψάχνεται.

Comments

Popular Posts